Palio di Siena Horse Race

ITA:

Palio di Siena
Palio di Siena

Use player to listen to Italian version

English

Fierce horse racing and a festive atmosphere will take over Siena today as the first Palio race of the year is held in the Tuscan city (the second is on August 16).

Ten riders on their horses, riding bareback and dressed in the colors of the contrada (city ward) they represent will circle Piazza del Campo three times. The race itself doesn’t usually last more than 90 seconds. It is not uncommon for some of the riders to fall off their horses, although the race still continues; the first horse to reach the finish line, with or without its jockey, wins. 

The race is preceded by a spectacular pageant, the Corteo Storico, which includes alfieri (flag wavers) in medieval costumes.

The Palio held on 2 July is named Palio di Provenzano, in honor of the Madonna of Provenzano, a Marian devotion particular to Siena.

The Palio di Siena, which in its modern form took place the first time in 1656, is not just a horse race; rather, it is the culmination of ongoing rivalry between the contrade, which compete with great passion and pride. There are 17 contrade in Siena, but only ten participate in each race: the seven that did not participate in the previous year's Palio and three chosen by drawing lots.

Italian

Un’accanita corsa di cavalli e un’atmosfera festosa saranno protagoniste a Siena oggi, in occasione del primo Palio dell'anno (il secondo si svolgerà il 16 agosto).

Dieci fantini, a cavallo senza la sella, vestiti con i colori della contrada che rappresentano compiranno il giro di Piazza del Campo per tre volte. La gara generalmente non dura più di 90 secondi. Non è raro che alcuni dei fantini cadano da cavallo, eppure la gara non si ferma; il primo cavallo a raggiungere il traguardo, con o senza il suo fantino, vince.

La gara è preceduta da una sfilata spettacolare, il Corteo Storico, composto di alfieri (sbandieratori) in costumi medievali.

Il Palio che si tiene il 2 luglio si chiama Palio di Provenzano, in onore della Madonna di Provenzano, una devozione mariana particolare di Siena.

Il Palio di Siena, che nella sua forma moderna ha avuto luogo la prima volta nel 1656, non è solo una corsa di cavalli; piuttosto, è il culmine di una continua rivalità tra contrade, che gareggiano con grande passione e orgoglio. Ci sono 17 contrade a Siena, ma solo dieci partecipano al Palio: le sette che non hanno partecipato al Palio dell'anno precedente e tre a sorteggio.

More Dual Language Articles...

Italian Language eBooks