Pizza Makes Italians Happy, Survey Finds

ITA:

La pizza rende felici gli italiani, rivela un sondaggio
Pizza out of the oven

Use player to listen to Italian version

English

The secret to happiness may be in a slice of pizza – at least for Italians.

A survey carried out by Doxa on the International Day of Happiness (March 20) found that more than half of Italians interviewed said pizza makes them happy more than any other food. Preferably margherita. And even more than pasta and gelato, respectively in second and fourth place.

There’s no doubt that food is a source of pleasure, and perhaps happiness can be found in the small pleasures after all, like eating our favorite food.

Half of the Italians surveyed, with a higher percentage in the south, agree that pizza makes us happy. The happiest pizza fan group comprises those between 15 and 34 years of age, a group that includes the so-called millennials. And, despite purists cringing, 60% of families are perfectly fine with buying frozen pizza.

Second place in the list of foods that make up happy is pasta, for 33% of Italians; barbecues take third place, perhaps because they usually involve social gatherings, and only fourth is gelato, chosen by a meager 10% of Italians.

Gelato and pizza are popular among young people; barbecues are popular among 35 to 44 years old, and pasta is preferred by those over 65.

According to the survey, for most Italians what makes food a source of happiness is also the conviviality component at mealtimes. Only  5% say they feel happy eating alone. Most feel happy by sharing their favorite food with friends, family or partners.

Italian

Il segreto della felicità sta in una fetta di pizza - almeno per gli italiani.

Un'indagine condotta da Doxa in occasione della Giornata Mondiale della Felicità (20 marzo) ha rilevato che più della metà degli italiani intervistati ha dichiarato che la pizza li rende felici più di qualsiasi altro cibo. Preferibilmente margherita. E persino più della pasta o del gelato, rispettivamente in seconda e quarta posizione.

Non vi è dubbio che il cibo sia una fonte di piacere, e forse la felicità può essere trovata nei piccoli piaceri dopo tutto, come mangiare il nostro cibo preferito.

La metà degli italiani intervistati, con una percentuale più alta nel sud, concorda sul fatto che la pizza ci rende felici. Il gruppo di fan della pizza più felice comprende quelli tra i 15 e i 34 anni di età, un gruppo che include i cosiddetti ‘millennial’. E, a dispetto dei puristi, il 60% delle famiglie non disdegna affatto la pizza surgelata.

Il secondo posto nella lista dei cibi che rendono felici è la pasta, per il 33% degli italiani; le grigliate occupano il terzo posto, forse perché di solito comportano un raduno tra amici, e solo al quarto posto si trova il gelato, scelto da un misero 10% di italiani.

Il gelato e la pizza sono i favoriti tra i giovani; le grigliate sono popolari tra i 35 e i 44 anni e la pasta è preferita da chi ha più di 65 anni.

Secondo il sondaggio, per la maggior parte degli italiani ciò che rende il cibo una fonte di felicità è anche la componente conviviale durante i pasti. Solo il 5% dichiara di sentirsi felice mangiando da solo. Molti si sentono più felici condividendo il loro cibo preferito con amici, familiari o partner.

More Dual Language Articles...